Dag 15 – Mina drömmar

Jag drömmer om att klara av IB och gå ut med bra betyg, att bli reseledare efter studenten i kanske ett år, att jag kommer arbeta med något roligt efter det, att jag kommer ha ett bra liv, att jag inte skulle vara allergisk, att mitt hår var längre och tjockare och massa mer! Detta är väl saker som de flesta drömmer om antar jag.



När jag sover minns jag inte så ofta vad jag drömmer. Men när jag väl drömmer brukar det vara när jag sover tillsammans med Jakob, det är ofta mardrömmar då. Fast det är inte så farligt eftersom man vaknar bredvid någon. En dröm som jag aldrig glömmer var när jag var liten, jag kanske var runt 5 år eller något när jag drömde den.
Mitt rum ligger längst in i mitt hus, utanför mitt rum så har vi ett tv-rum och den anknyter till hallen kan man säga, där har vi en soffa som har "ryggen" mot där man går till hallen. Då drömde jag att det kom en lastbil och körde på vårt hus så det började luta. Då var man tvungen att packa ihop alla saker som man skulle ha med sig och komma ut innan soffan hamnade mot väggen. Om jag minns helt rätt så tror jag att jag kom ut.
Dock kan jag inte riktigt förstå hur jag kunde tycka denna drömmen var läskig, men jag antar att det var ganska stressigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0