INBROTTSFÖRSÖK

Är rädd.. Idag när jag kom hem så var det "strömavbrott". Mamma åkte och kollade om våra grannar hade ström och konstigt nog hade dom det. Efter det gick hon ut till ett skåp där huvudströmmen sitter. När hon kom dit var det fotspår och någon hade slått av strömmen. Mamma, som blev lite smått irreterad (eftersom hon trodde att Vattenfall hade vart där och kollat strömmen), ringde till Vattenfall och sa till dom att dom måste sätta på strömmen när dom hade stängt av den. Vattenfall berättade att det inte var de som hade stängt av strömmen och att det antagligen var någon som hade "busat". Mamma gick och kollade lite i huset och kollade lite snett in mot vårt finrum, hon märker att det är en spricka i glaset och går dit. Jag (som var i ett annat rum) hörde bara att mamma ropade: MEN! HÄR ÄR FÖNSTRET SÖNDER!

Alltså har vi haft inbrottsfösök i vår altandörr.. läskigt men ändå tur i oturen att de inte kom in. Så min kväll som skulle bestått av massor av plugg blev helt annorlunda. Massa prat, poliser som kommer och rädsla.
Nu ska jag skriva om nummer 2 på min lista! Hoppas er dag har vart bättre än min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0