Mydog






I torsdags var jag och Jakob i Göteborg för att kolla när mamma skulle gå med min ena hund Tilda. Utställningen gick jättebra och Tilda kom 2:a i bästa tik klass!
På vägen hem åkte jag och Jakob tåg och 3 minuter innan tåget ska gå ropar de ut att inget som har med Västtrafik gäller på det tåget. Eftersom Jakob inte hade något fritidskort hade vi köpt en biljett till han för 98kr men jag som satt bara med ett fritidskort skulle antagligen få betala på tåget. Konduktören kommer och jag frågar om fritidskortet inte gäller, han säger att det inte gör det och börjar prata om att det är jättedyrt att betala. Jag, som var inställd på kanske 200 kr frågar vad det skulle kosta till Falköping. Konduktören säger då att de tar 100kr som engångsavgift på tåget och sen + 250, alltså skulle det kosta 350 kr!! Men snäll som han var sa han: Jag kommer till dig efter Falköping och blinkade till mig. TACK!
Men såklart ska man ha otur också, tåget blir försenat.. Vi kom fram 2 och en halv timma efter att tåget skulle vart framme.. USCH!

Kommentarer
Postat av: amanda

fan vilken söt mamma, haha :D <3

2011-01-08 @ 11:00:32
URL: http://amandaclarafilippa.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0