Dag 02 – Min första kärlek

Eftersom jag inte direkt minns min första kärlek är jag överlycklig att min mamma skrev upp den! Så här kommer berättelsen om min första kärlek.

Vårkvällen den 18 maj 1998 sitter Marielle och Mamma på toaletten och pratar. Emellanåt är Marielle tyst och ser fundersam ut, och Mamma undrar då vad hon tänker på. Först får hon förklara vad "tänka" är. Att det är som ens eget prat inne i huvudet. Marielle tänker lite till och säger sedan tyst.
- Jag och Dennis är kära.
hon ser lite blyg ut när hon har sagt det och Mamma undrar om Dennis har sagt till henne att han är kär i henne?
Hon berättar då:
- Dennis sa: Marielle är kär. Då tänkte jag att det var i Louise, men hon ville inte det, så då var det Dennis.
- Ville Dennis det då, undrar Mamma.
- Ja det ville han.
- Vet du vad kära människor gör då, undrar Mamma vidare, jo dom pussas och kramas och tycker om varandra. Och så håller dom varandra i handen när dom går promenader och sånt.
- Då ska jag tala om det för Dennis, svarar Marielle, för vi är kära. När Dennis var bebis tyckte hans mamma och pappa att han skulle heta Dennis. Dennis är ett fint namn. Men jag heter Citronfjäril.




Detta var alltså berättelsen om min första kärlek. Angående att jag sa att jag hette Citronfjäril var att jag kallade mig själv det. Jag tyckte antagligen det var fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0