Tragus-piercing

 

Jag gjorde min tragus-piercing på höstlovet i Göteborg. Då min kompis hade gjort det på ett ställe som hette Panache några veckor innan tänkte jag att jag också skulle göra där. Dom verkade väldigt seriösa när min kompis gjorde det då hon fick skriva på papper, gå in till ett annat rum och göra det med nål. 
Dock var det inte alls samma sak för mig... När jag kom dit fick jag skriva på papper, men när jag kom fram med dom frågade hon i kassan vart jag skulle ha piercingen, jag sa då att jag skulle göra tragus. Fick ett svar att jag inte behövde skriva på papper för det.. Konstigt tyckte jag men jag följde efter henne. Istället för att få gå in i det lilla rummet min kompis gick in i fick jag sitta mitt i frisörsalongen!! Fick reda på att hon skulle ta med pistol istället för nål och okunnig som jag är tänkte jag: visst, då går det snabbare! Efter jag hade gjort hålet så försökte hon få mig att pierca naveln också (??). 
Men, men.. Jag åkte hem och googlade pierca tragus med pistol och blev mest orolig... Sen googlade jag stället jag gjorde det på och blev ännu mer orolig. Att ta med pistol var inte bra och stället hade sjukt dåligt rykte.
Men jag tänkte att jag får väl se hur det går. Det gick hur bra som helst fram till i söndags. När jag vaknade var själva "kulan" borta... Den hade åkt in i hålet! Jag fick liksom "trycka" ut kulan igen. 
Tänkte med en gång att jag måste byta smycket så åkte till eightzero (en piercingstudio i Skövde). Där träffade jag en riktigt proffsig killen som snällt nog hjälpte mig byta smycket. 

Vad jag vill få ut av denna långa text är att om det är någon där ute som funderar på att göra tragus-piercing, gör det inte med pistol och inte på Panache i Göteborg!! Visst mitt öra har inte vart inflammerat eller något, men smyckena som används när man använder pistol är endast en storlek och "flärpen" där smycket ska sitta varierar väldigt från person till person, så det är inte säkert att det blir rätt storlek på smycket!


Kommentarer
Postat av: nina

fint!

Svar: Tack!! Älskar din blogg! :)
Marielle None

2012-11-21 @ 22:16:06
URL: http://www.hysteri.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0